ONS BUREAU

Wij helpen organisaties graag om succesvol te veranderen. Onze overtuiging? Organisaties hebben alleen impact als ze voorzien zijn van de juiste market intelligence,  een goede interne en externe communicatie, een open bedrijfscultuur en kwalitatief het juiste management. Uiteraard moeten de interne IT systemen ook op orde zijn. De huidige maatschappelijke ontwikkelingen vragen om die kwaliteiten. Inmiddels bestaat ons bureau al meer dan 15 jaar. We hebben in deze tijd veel kennis en ervaring op het gebied van concurrentie- en trendonderzoek, strategie aanpassingen en resultaatverbeteringen opgedaan. We verbinden die kennis en ervaring met die van onze opdrachtgevers om tot een optimaal resultaat te komen . Wij hechten grote waarde aan integriteit, betrouwbaarheid en duurzaamheid. Door dit laatste na te streven, willen we bijdragen aan de langjarige continuïteit van de organisaties waarvoor wij werken.

Twan Houben
Twan HoubenPartner

Opgeleid als jurist en bedrijfskundige, heeft Twan Houben 10 jaar internationale ervaring opgedaan binnen Engelse beursgenoteerde ondernemingen als CSO en CEO van twee Nederlandse dochters. Naast zijn resultaatverantwoordelijkheid, genereerde hij omzet en winstgroei binnen zijn divisie door markt- en concurrentie analyses voor meerdere bedrijven te vertalen naar een geactualiseerde groeistrategie. Daartoe behoorden ook het doen van overnames. De laatste jaren heeft hij zich ontwikkeld tot  “trendspotter”  binnen verschillende branches. De trends die hij weet te onderscheiden, gecombineerd met markt- en concurrentie analyses, vormen de basis voor zijn werk als omzetverhogende groeistrateeg. Daarnaast heeft Twan gewerkt in Engeland, Duitsland en België waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten van buitenlandse verkoopkantoren.

Twan ziet zichzelf als een no-nonsense adviseur en dienend leider die op tactische wijze zijn doelen wil bereiken, maar de confrontatie niet schuwt als de situatie daarom vraagt. Hierbij is hij eerlijk en oprecht in de motieven die hem drijven in het belang van de organisatie.

De missie van Wardsteyn Trends & Strategie is:  het borgen van de continuïteit van organisaties door de interne  marktkennis te verbinden met onze externe kennis, ervaring en netwerk. Dat doen we als sparring partner van de directie. Zowel in de vorm van inhoudelijk adviseur, als medeverantwoordelijk interim manager.

Wat we doen

Met onze klanten willen wij in de toekomst kijken op een waardevrije en op feiten gebaseerde grondslag. Met dit als uitgangspunt willen we vragen  beantwoorden die de toekomstbestendigheid van de organisatie betreffen. De basis hierbij is feitelijk. Bijvoorbeeld onderzoek naar cijfers van de concurrentie, trends in de branche, wijzigingen in relevante wetgeving. Ook kijken we naar de interne organisatie in relatie tot de buitenwereld; hoe presteert de organisatie financieel ten opzichte van markt- en concurrenten. Wat zijn de kwaliteiten van het management? Wat is hier aan te verbeteren? Arbeidsvreugde is daarbij onze belangrijkste voorwaarde. Dit plezier uit zich in een grote betrokkenheid bij de klant, elkaar en bij het vak.

Concurrentie onderzoek

Trends en Strategie

Wij zijn prestatie- en succesgedreven en voor klanten een partner in verandering en groei. Wij kijken positief, kritisch, maar vooral ook praktisch tegen de zaken aan. Ons werk moet zich terugverdienen.

De oprichter en associés van Wardsteyn Trends & Strategie beschikken over kennis en ervaring in het grotere familiebedrijf. Daarnaast over 10 jaren ervaring binnen beursgenoteerde ondernemingen. Wij hanteren een mens- en resultaatgerichte werkwijze die zich in de jarenlange praktijk heeft bewezen. Ervaring werd opgedaan in projecten binnen een aantal uiteenlopende bedrijfstakken, waaronder:

  • Media en grafische bedrijven
  • Zakelijke dienstverlening: adviesbureaus en direct marketing
  • Bouw en vastgoed: wegenbouw, installatiebedrijven en makelaardij
  • Handel en industrie: machine industrie, kunststofverwerking, meubelindustrie, chemie, afvalverwerking, groothandel
  • Food en Agri

marketintelligence