Met plezier leg ik de puzzel van gegevens, analyses, onderzoek, trends en ontwikkelingen. Ik duik in de huidige situatie, bouw een strategie en help deze te effectueren. Naast adviseur ben ik vooral een strategische doener. Als ik iets heb bedacht wil ik ook zien of het werkt, anders vind ik het zonde van ieders tijd.
Een goed functionerende organisatie is voor mij als een symfonieorkest: alles is op elkaar afgestemd en ingesteld tot een perfect stuk waar iedereen met plezier naar luistert. Muziek is voor mij brandstof voor creatief denken. Ik houd van veel soorten muziek: pop, klassiek, folk, jazz, elektronisch, jaren 50, 60, 70, 80 en 90. Het gaat mij om het enthousiasme en de passie, energie en diversiteit van artiesten die ik zo inspirerend vind.
Als analyticus en visionair wil ik nieuwe dingen bedenken en doen waar mensen blij van worden en bijdragen aan het maatschappelijke. Ik ben een dwarsdenker, intelligent en menselijk en heb veel psychologische kennis. Alles wat ik doe en wat mij drijft is zorgen voor continuïteit. Ik houd alles in de gaten en vraag mensen continu: “Wat vind je hier nu van?” Ik reis en bestudeer andere landen. Waarom werkt hier iets niet en in het buitenland wel? Ik wil het precies weten.
Ik begrijp de drempel om mij te benaderen. Maar laat mij het uitzoeken en ik help een bedrijf of investeringsmaatschappij nieuwe wegen te bewandelen zodat er continuïteit ontstaat en er dus meer geld verdiend wordt. Ik ga graven, analyseren en onderzoeken tot ik weet wat ervoor nodig is om de omzet en het resultaat een boost te geven. Dat is wat ik het liefst doe en waar ik goed in ben. Ik bied aanvullende inzichten en help bij te blijven in alle trends en ontwikkelingen. Want het zijn er nogal wat.
Stel je open voor mijn expertise. Ik ga niet op andermans plek zitten, dat is niet functioneel. Ik sta als sparringpartner naast een opdrachtgever. Ik ben er voor de opdrachtgever zodat zij er kunnen zijn voor hun bedrijf. Ik weet wat ik kan. Ik hoef de eer niet, die is voor een ander.
Wat we doen
Met onze klanten willen wij in de toekomst kijken op een waardevrije en op feiten gebaseerde grondslag. Met dit als uitgangspunt willen we vragen beantwoorden die de toekomstbestendigheid van de organisatie betreffen. De basis hierbij is feitelijk. Bijvoorbeeld onderzoek naar cijfers van de concurrentie, trends in de branche, wijzigingen in relevante wetgeving. Ook kijken we naar de interne organisatie in relatie tot de buitenwereld; hoe presteert de organisatie financieel ten opzichte van markt- en concurrenten. Wat zijn de kwaliteiten van het management? Wat is hier aan te verbeteren? Arbeidsvreugde is daarbij onze belangrijkste voorwaarde. Dit plezier uit zich in een grote betrokkenheid bij de klant, elkaar en bij het vak.
Trends en Strategie
Wij zijn prestatie- en succesgedreven en voor klanten een partner in verandering en groei. Wij kijken positief, kritisch, maar vooral ook praktisch tegen de zaken aan. Ons werk moet zich terugverdienen.
De oprichter en associés van Wardsteyn Trends & Strategie beschikken over kennis en ervaring in het grotere familiebedrijf. Daarnaast over 10 jaren ervaring binnen beursgenoteerde ondernemingen. Wij hanteren een mens- en resultaatgerichte werkwijze die zich in de jarenlange praktijk heeft bewezen. Ervaring werd opgedaan in projecten binnen een aantal uiteenlopende bedrijfstakken, waaronder:
- Media en grafische bedrijven
- Zakelijke dienstverlening: adviesbureaus en direct marketing
- Bouw en vastgoed: wegenbouw, installatiebedrijven en makelaardij
- Handel en industrie: machine industrie, kunststofverwerking, meubelindustrie, chemie, afvalverwerking, groothandel
- Food en Agri